برای تو ...

دیروز برگشتم. سفر خوبی بود؛ خیلی خوب.جای تو خیلی خالی بود.باید بگم یکی از کارایی که خیلی بهم حال می ده، تو ماشین بودن تو شبه ( البته ماشینی که حرکت هم می کنه )! تو راه همش داشتم فکر می کردم که چقدر خوبه که به هیجّا نرسیم.چقدر خوبه صبح نشه... راستی یه بوی گندی داره منُ خفه می کنه.حرومزاده ی خرفت معلوم نیست این همه گند و لجنُ از کجا گیر اورده. بوی مدرسه میاد ...
حالِ نوشتن و تایپ کردن ندارم. عینک اَم شکست. دارم کور می شم. خیلی خستهَ ام؛ اما به خاطر یکی از شماها دارم می نویسم.فکر میکنم یه جورایی زیر دِینشمُ از این جور حرفا. حالا یکی نیست بگه اخه چه دِینی؟ جه کشکی؟ چه پشمی؟! اما چه کنیم دیگه ... فقط یه نکته هست: این چیزایی که یه کم پایین تر می خونی اصلآ به من ربطی نداره. یعنی هیچ چی به من ربطی نداره، غیر از یه کلمه ی سه حرفیِ توپّ که اهنگِ گافِش منُ اتیش می زنه...
بهر حال:



..................................................

شبانه:

با گیاه بیابانم
                  خویشی و پیوندی نیست

خود اگر چه درد رُستن و ریشه کردن با من است و هراسِ بی بار و
                                                                                [بری.
و در این گلخن مغموم
                             پا در جای چنانم
که مازوی پیر
بندیِ دره ی تنگ.
و ریشه های فولادم
                          در ظلمت سنگ
مقصدی بی رحمانه را
جاودانه در سفرند.


مرگ من سفری نیست،
                                 هجرتی است
از وطنی که دوست نمی داشتم
به خاطر مردمانش.


خود ایا از چه هنگام این چنین
ایین مردمی
                از دست
                           بنهاده اید؟


پرِ پرواز ندارم
                 اما
دلی دارم و حسرت دُرناها.

و به هنگامی که مرغان مهاجر
در دریاچه ی ماهتاب
                           پارو می کشند،
خوشا رها کردن و رفتن؛
خوابی دیگر
                به مردابی دیگر!
خوشا ماندابی دیگر
                          به ساحلی دیگر
                                               به دریایی دیگر!
خوشا پر کشیدن، خوشا رهایی،
خوشا اگر نه رها زیستن، مردن به رهایی!

اه، این پرنده
در این قفس تنگ
نمی خواند.

نهادتان، هم به وسعت اسمان است
از ان پیشتر که خداوند
ستاره و خورشیدی بیافریند.

بردگانتان را همه بفروخته اید
که برده داری
                 نشان زوال و تباهی است.
و کنون به پیروزی
                      دست به دست می تکانید
که از طایفه ی برده داران نئید [افرینتان !]
و تجارت ادمی را
ننگی می شمارید.

خدای را از چه هنگام این چنین
ایین مردمی
از دست
           بنهاده اید؟

بندم خود اگر چه بر پای نیست
سوز سرود اسیران با من است،
و امیدی خود به رهاییم ار نیست
دستی هست که اشک از چشمانم می سترد،
و نویدی خود اگر نیست
تسلایی هست.

چرا که مرا
              میراث محنت روزگاران
تنها
     تسلای عشقی است
که شاهین ترازو را
به جانب کفه ی فردا
خم می کند.


..................................................


فکر می کنم بازم باید تأکید کنم که این نوشته فقط به خاطر این، اینجاست که یه هم کلاسی دوست داشته یه همکلاسی هم اونُ خونده باشه و باید بگم که میشه بهش به عنوان یه هدیه به مناسبت بازگشایی مدرسه ها نیگا کرد؛ همینُ بس.
راستی یه رُمان ردیف خوندم ( اهستگی/ میلان کوندرا ). هر کی خواست بگه متن کامل کتاب( بدون سانسور ) رو براش میل بزنم.
نظرات 14 + ارسال نظر
روشن دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 03:09 ق.ظ http://roshan1364.persianblog.com

سلام . وبلاگ زیبایی داری.. به من هم سر بزنید .. دست کمی از شما ندارم ...

شادی دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 05:32 ق.ظ http://zibayekhofte.persianblog.com

سلام...اما یک کلمه پنج حرفی هست که اونم آهنگ گافِش قشنگه....

نوشین دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 10:55 ق.ظ http://vanillasky.persianblog.com

سلام دوست عزیز...این بوی گند منم داره خفه می کنه...راستی چرا عینکت شکسته؟؟مواظب باش...بابت طرح ببخشید....یه مشکلی پیش اومد ولی فکر نکنم دو شنبه با جمعه فرقی بکنه...جمعه تصویر تنهایی منتظرته...یه چیزه دیگه؛ چرا هیچ وقت نگفتی همیشه میای و مطالبم و می خونی؟؟؟ بابت لینک هم ممنون...این همکلاسیت هم خیلی خوش سلیقه است...موفق باشی

حامد دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 12:15 ب.ظ http://silversky.persianblog.com

سلام... دوست عزیز.. نمی دونم چی بگم ..اگه من عینکم بشکنه که یک ثانیه هم از خونه بیرون نمیرم .. عقل کل...خوب دیگه زندگی اینه... تا بعد...

شادی دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 04:21 ب.ظ http://sayekhod.persianblog.com

سلام بلاگ زیبا و جالبی داشتی امیدوارم که همیشه موفق باشی

. دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1382 ساعت 09:09 ب.ظ

سلام . اُکی! مشکلی نیست . خوشحال شدم . یه این بابا همکلاسیت چیزی نمی گی ؟ خبرم کن .

خودم سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:15 ق.ظ

خودش عزیز من همیشه سراغ ازت می گیرم ... حالا اگه حرفم را به تو نمی گویم دلیل بر سر نزدنم نیست .. خوش باشی

classmate سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 06:59 ب.ظ http://station.persianblog.com

... یه بار دیگه آف می‌خونم .
کلی برات نظر دارم .

ندا سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:06 ب.ظ http://legendsloveslies.persianblog.com

اب طلوع ناب هر ویرانکده/ای کلید قفل کور میکده/خسته ام از این تبار شب زده/خسته ام از مستی بی عربده.

شقایق چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 02:26 ب.ظ http://tashaghayeghhast.persianblog.com

سلام ............... تولد مهر مبارک ........... پاییز خوشی را براتون آرزو می کنم ........... زرد و سرخ و نارنجی باشید .

مهدی نوید جمعه 4 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:38 ب.ظ http://www.farzanehnavid.blogsky.com

من هنوز منتظر ایمیلت هستم!!!

افسانه دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام
اگر ممکن است متن کتاب اهستگی میلان کوندرا را به ایمیل من بفرستید .
متشکرم.

سانی جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:32 ب.ظ

اگر ممکن است متن کتاب اهستگی میلان کوندرا را به ایمیل من بفرستید .چون خودم با فیلترینگ مواجه شدم.

هادی یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 01:09 ب.ظ

آقا یه نسخه از رمان آهستگی میلان کوندرا رو برام بفرست!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد